Toimitusehdot

Helo ja Kastor -kiukaita Suomessa valmistaa ja myy Sauna360 Oy (Y-tunnus 1574558-2, Pohjoinen Pallbontie 1, 10940 Hanko). Helokiuas.fi verkkokaupasta myymme vain täysi-ikäisille yksityishenkilöille, toimitus vain Suomeen. Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.1.2023 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, joten tutustuthan toimitusehtoihimme aina ennen tilaamista. Kun tilaat tuotteita, sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen toimitusehtoihimme. Tilaaminen synnyttää molempia osapuolia sitovan sopimuksen välillemme.

Hinnat 

Verkkokaupassa ilmoitetut tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.
Hinnat on voimassa toistaiseksi. Pidätämme oikeuden muuttaa hintoja ja toimituskuluja, joten tarkastathan ne ostoskorissa ennen maksua. Kiuastoimitukset veloituksetta koko Suomeen. Pienissä tilauksissa, jotka eivät sisällä kiuasta, saatetaan veloittaa pieni toimitusmaksu. Nämä kulut näkyvät kassalla samalla, kun on maksamassa ostoksia.

Tilaaminen 

Tilaukset tehdään verkkokaupassamme www.helokiuas.fi. Tilauksen oikeellisuuden vuoksi on tilaajan aina tarkistettava tilausta tehdessään, että tilauksessa näkyy laitteen tuotenumero, kappalemäärä, tarkat toimitus- ja laskutusosoitteet, puhelinnumero sekä sähköpostiosoite. Sauna360 Oy lähettää vahvistuksen tilatuista tuotteista annettuun sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus tulee tarkistaa ja ilmoittaa mahdollisista virheistä välittömästi Sauna360 Oy:lle sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu(at)helokiuas.fi tai soittamalla numeroon +358 207 560 300. 

Toimitustavat ja toimitusaika 

Toimitusaika on yleensä n. 5-7 arkipäivää. Toimitus asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen Suomessa, DB Schenker toimittaa kiuastilaukset lavalla toimitusosoitteeseen, sisäänkanto ei sisälly toimitukseen. Valikoidut ja alle 20kg painavat pienet paketit toimitetaan DB Schenkerin noutopisteeseen.

Tilauksia ei voi noutaa varastostamme. Kaikki tilaukset lähetetään DB Schenkerin lavalähetyksenä tai noutopistepakettina.

Toimitus ilman vastaanottajan läsnäoloa ei ole tällä hetkellä mahdollista.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista, emmekä kuljetusyhtiön kuljetusviiveistä.

Asiakkaan toiminnasta johtuvat epäonnistuneet toimitusyritykset ja niistä aiheutuneiden kulujen laskuttaminen

Jos toimituksen vastaanottamisessa ilmenee ongelmia asiakkaasta johtuen, noudatetaan seuraavia ehtoja:

  1. Uudelleentoimitus: Mikäli kuljettajan on tehtävä uusi toimitusyritys asiakkaan pyynnöstä, tai jos asiakas ei ole paikalla vastaanottamassa tilausta sovittuna aikana tai muusta asiakkaasta johtuvasta syystä, Helokiuas.fi:llä on oikeus veloittaa uudelleentoimituksesta aiheutuneet kulut asiakkaalta.
  2. Tilauksen palautuminen tehtaalle: Jos tilaus palautuu takaisin tehtaalle epäonnistuneiden kuljetusyritysten johdosta, jotka ovat aiheutuneet asiakkaan toiminnasta (esimerkiksi väärä toimitusosoite, ei ole vastaanottajaa paikalla sovittuna aikana), Helokiuas.fi:llä on oikeus veloittaa palautuneen tilauksen kuljetuskustannukset asiakkaalta.

Huomioithan, että nämä yllä mainitut ehdot ovat voimassa vain silloin, kun toimituksen epäonnistuminen johtuu asiakkaasta. Helokiuas.fi ja DB Schenker pyrkivät aina varmistamaan, että toimitus sujuu mahdollisimman hyvin ja ilman ylimääräisiä kustannuksia asiakkaalle.

Asiakkaan on tärkeää varmistaa, että toimitusosoite on oikein ja että hän on paikalla vastaanottamassa tilausta sovittuna aikana. Suosittelemme myös, että asiakkaat ottavat yhteyttä DB Schenkeriin tai Helokiuas.fi:n asiakaspalveluun, mikäli heillä on kysyttävää toimituksesta tai jos he eivät pääse vastaanottamaan tilausta sovittuna aikana.

Tilauksen vastaanottaminen

Jos vastaanottamasi tavara on kuljetuksen aikana vahingoittunut ja vahinko on ulkoisesti havaittavissa, rahtikirjaan tai luovutusasiakirjaan on tehtävä huomautus jo lähetyksen vastaanottovaiheessa.
Jos vaurio ei ollut ulkoisesti havaittavissa, on kirjallinen reklamaatio tehtävä rahdinkuljettajalle kuljetusmuotojen mukaisten määräaikojen kuluessa.

Sauna360 Oy:llä on lakisääteinen vastuu tavaran virheestä.

Huomautukset 

Mikäli lähetyksessä on huomautettavaa, on siitä reklamoitava kirjallisesti välittömästi tilauksen saapumisesta verkkokaupan reklamaatiolomakkeella tai sähköpostilla asiakaspalvelu@helokiuas.fi kuitenkin viimeistään kahden kuukauden kuluttua virheen havaitsemisesta.

Palautusehdot 

YLEISTÄ PALAUTUKSISTA

Sauna360 Oy:n tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Jos haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä 14 päivän sisällä paketin vastaanottamisesta sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@helokiuas.fi tai lähetä palauttamislomake. Annamme sinulle lisäohjeet palautusta varten. Palautusaika on 14 päivää, palauttamisilmoituksen tekemisestä, jonka sisällä tuote on palautettava.

Tuotteen on oltava käyttämätön, myyntikuntoinen ja alkuperäispakkauksessa. Rahat myyntikuntoisista tuotteista palautetaan, kun tuotteet ovat saapuneet perille ja tuotteet on tarkistettu.

Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Noutamatta jättäminen ei ole palautus. Noutopisteistä noutamatta jätetyistä paketeista joudut maksamaan toimituskulut. Nämä kustannukset vähennetään sinulle tehtävästä palautuksesta tai laskun ollessa kyseessä hyvityslaskusta.

LAVATOIMITUSTEN PALAUTUSEHDOT

Lavatoimituksissa lava on säilytettävä vähintään 14 päivän ajan, jos tuote halutaan palauttaa. Huomaathan, että lavatoimituksen palautuksesta on kuitenkin ilmoitettava Sauna360 Oy:lle 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Jos huomaat heti paketin avaamisen yhteydessä, että kyseessä on esimerkiksi väärä tuote, vältä pakkauksen irrottamista lavasta. 

  1. Jos haluat palauttaa lavatoimituksen, ota yhteyttä asiakaspalvelu@helokiuas.fija ilmoita tuotteen palautus esimerkiksi palauttamislomakkeella. Auttaaksesi meitä parantamaan palveluitamme, olisimme kiitollisia, jos voisit kertoa palautuksen syyn.
  2. Kun olemme vastaanottaneet ilmoituksesi, luomme palautusnumeron, jonka ilmoitamme sinulle.
  3. Kun olet saanut palautusnumeron, kirjoita se selkeästi paketin kylkeen/päälle käyttäen esimerkiksi kuulakärkikynää tai tussia. Kirjaa palautusnumero lähelle paketissa olevaa osoitekorttia. Vältä kuitenkin kirjoittamasta osoitekortin viivakoodin päälle.
  4. Varmista, että paketti ja sen sisältämät tuotteet ovat tukevasti pakattuja, ja että osoitekortin päälle ei ole teipattu mitään ylimääräistä.
  5. Seuraa asiakaspalvelusta saatuja ohjeita. Huomioithan, että lavatoimituksen palautuksissa on todennäköisesti oltava paikan päällä kun lavaa noudetaan. Tämä tapahtuu yleensäklo 09:00-13:00 välillä.
  6. Huomaathan, että palautuksen yhteydessä aiheutuneet toimituskulut vähennetään hyvityksestä. Palauttajan on siis maksettava palauttamisesta aiheutuvat toimituskulut. Palautuksesta koituvat toimituskulut vaihtelevat paikkakunnittain, joten emme voi etukäteen antaa tarkkaa tietoa tästä kustannuksesta. Toimituskulut ovat kuitenkin arviolta enintään noin 200 euroa.

Jos paketti on irrotettu lavan alkuperäisistä kiinnityksistä ja se halutaan palauttaa, se on kiinnitettävä uudelleen niin hyvin kuin mahdollista palautusta varten. On tärkeää, että paketti on turvallisesti kiinnitetty ja ettei se ylitä lavan reunoja.

NOUTOPISTEPAKETTIEN PALAUTUSEHDOT

Noutopistepakettien palautusprosessi on yksinkertainen ja helppo:

  1. Jos haluat palauttaa noutopistepaketin, ota yhteyttä asiakaspalvelu@helokiuas.fija ilmoita tuotteen palautus esimerkiksi palauttamislomakkeella. Auttaaksesi meitä parantamaan palveluitamme, olisimme kiitollisia, jos voisit kertoa palautuksen syyn.
  2. Kun olemme vastaanottaneet ilmoituksesi, luomme palautusnumeron, jonka ilmoitamme sinulle.
  3. Kun olet saanut palautusnumeron, kirjoita se selkeästi paketin päälle käyttäen esimerkiksi kuulakärkikynää tai tussia. Vältä kuitenkin kirjoittamasta osoitekortin viivakoodin päälle.
  4. Varmista, että paketti ja sen sisältämät tuotteet ovat tukevasti pakattuja, ja että osoitekortin päälle ei ole teipattu mitään ylimääräistä.
  5. Sen jälkeen voit viedä paketin samaan noutopisteeseen, josta sen alun perin olet noutanut. Ilmoita henkilökunnalle, että haluat palauttaa kyseisen lähetyksen.
  6. Kuljetusyhtiö toimittaa paketin takaisin tehtaalle, jossa tarkistamme tuotteiden kunnon.
  7. Jos kaikki on kunnossa, hyvitämme rahat tilillesi. Huomaathan, että palautuksen yhteydessä aiheutuneet toimituskulut vähennetään hyvityksestä. Palauttajan on siis maksettava palauttamisesta aiheutuvat toimituskulut. Palautuksesta koituvat toimituskulut vaihtelevat paikkakunnittain, joten emme voi etukäteen antaa tarkkaa tietoa tästä kustannuksesta. Toimituskulut ovat kuitenkin arviolta enintään noin 200 euroa.

Nämä palautusehdot koskevat sekä lavatoimituksia että noutopistepaketteja, ja niiden noudattaminen varmistaa palautusprosessin sujuvuuden. Olemme sitoutuneet tarjoamaan parasta mahdollista palvelua, ja olemme kiitollisia ymmärryksestäsi ja yhteistyöstäsi palautusten käsittelyssä.

Viallinen tuote 

Sauna360 Oy:llä on lakisääteinen vastuu tavaran virheestä. Ota yhteyttä, jos tuotteessa on vikaa tai se ei vastaa tilaustasi. Jos huomaat vastaanottaessasi, että paketti on vaurioitunut, reklamoi siitä heti Sauna360 Oy:lle sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@helokiuas.fi 

Sauna360 Oy myöntää uusille tuotteilleen rajoitetun takuun, jonka ehdot ovat saatavissa osoitteessa https://www.helokiuas.fi/pages/takuuehdot

Maksutavat 

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

KÄYTÖSSÄ PAYTRAILIN TARJOAMAT MAKSUTAVAT.

Paytrail on ensimmäinen maksupalvelu, jolle on myönnetty turvallisen maksamisen Safe Pay -sertifikaatti. 

Safe Pay -leiman avulla kuluttaja näkee helposti, että maksaminen verkkokaupassa on turvallista. Safe Pay keskittyy ensisijaisesti kuluttajan tietojenkäsittelyyn liittyvään turvallisuuteen.

VERKKOPANKKIMAKSU: 

Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki

MOBIILIMAKSAMINEN: 

MobilePay, Pivo ja Siirto

KORTTIMAKSAMINEN: 

Visa ja Mastercard

LASKU- JA OSAMAKSUPALVELUT:

Walley, OP Lasku ja Jousto

Osamaksut:
Walley Lasku/Osamaksu

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin. Laskulla saat aina 30 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen tehdään ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 3,80 € kuukaudessa. Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 30,7 %, luottokustannusten yhteismäärä 433 €, maksettava kokonaismäärä 1 433 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

LUOTTOEHDOT

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf

Tähän luottosuhteeseen sovelletaan Suomen lakia ja Luotonsaajalla on mahdollisuus myös saattaa asia käsiteltäväksi kuluttajariitalautakuntaanwww.kuluttajariita.fi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn Luotonsaajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Sovellettava laki ja kuluttajariita-asioiden riidanratkaisuelin

Mahdollisiin asiakkaan ja Sauna360 Oy:n välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

OP LASKU
OP Lasku mahdollistaa maksamisen laskulla tai erissä. OP Lasku on tarkoitettu kaikkien pankkien asiakkaille, joten voit käyttää OP Laskua vaikket olisikaan OP:n asiakas. Maksutapa sopii enintään 5000 euron arvoisten verkkokauppaostosten rahoittamiseen, ja tarjoaa 45 päivää korotonta maksuaikaa sekä mahdollisuuden erämaksuun.

OP Laskun kustannukset

  • Laskun käytöstä veloitetaan tilinhoitomaksu 2,95 €, joka koskee myös erämaksujen laskuja. Jos saat useamman laskun samassa kuussa, maksat vain yhden tilinhoitomaksun.
  • Erissä maksettaessa vuosikorko on 19,00 %*
    OP Lasku on jatkuvakäyttöinen luotto, jonka todellinen vuosikorko 1000 euron luotolle on 25,82 %, kun luoton korko on korkolain 12 §:n mukainen viitekorko + 15% (19,00% 9/23) ja tilinhoitomaksu 2,95 euroa kuukaudessa. Arvioitu luoton kokonaiskustannus on 1382,87 euroa. Laskelma on tehty olettaen, että luotto on nostettu kokonaan, luoton korko sekä maksut ja palkkiot pysyvät samana koko luottoajan ja luotto maksetaan takaisin 27,78 euron minimilyhennysmaksuerinä kuukauden välein, jolloin luottoaika on 36 kk. Luoton myöntää OP Yrityspankki Oyj, Gebhardinaukio 1, 00510 Helsinki.

Tähän luottosuhteeseen sovelletaan Suomen lakia ja Luotonsaajalla on mahdollisuus myös saattaa asia käsiteltäväksi kuluttajariitalautakuntaanwww.kuluttajariita.fi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn Luotonsaajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Lue lisää OP laskusta täältä: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku/tuotetiedot-ja-hinnasto ja https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Sovellettava laki ja kuluttajariita-asioiden riidanratkaisuelin

Mahdollisiin asiakkaan ja Sauna360 Oy:n välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Jousto

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu. Jousto luotto voidaan hakemuksesta myöntää oikeustoimikelpoiselle henkilölle, jolla on osoite Suomessa ja joka Luotonantajan suorittaman riittävän arvion mukaan kykenee todennäköisesti täyttämään Luottosopimuksen mukaiset velvoitteensa.

Voit maksaa Joustolla 20–3000 euron ostoksia. Jousto laskulla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 0-5 euron laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Mikäli Luotonsaaja kuitenkin ottaa käyttöönsä vapaaehtoisen osamaksupalvelun, laskutuslisä hyvitetään Luotonsaajalle.

Osamaksun luoton nimelliskorko on 19,90 prosenttia vuodessa ja todellinen vuosikorko 21,82 %. Luoton hoitamiseen käytettävästä tilistä peritään maksuna 3,90 €/kk. Tämä maksu ei sisälly varsinaisiin kuluttajansuojalain mukaisiin luottokustannuksiin, vaan on osa erikseen käyttöönotettavaa osamaksupalvelua. Todelliseen vuosikorkoon ei sisälly mainittu tilinhoitomaksu eivätkä mahdollisista Luottoon tehtävistä muutoksista aiheutuvat kustannukset. Luotonsaajan valitessa käyttöönsä osamaksupalvelun, luottoaika määräytyy Luotonsaajan maksamien suoritusten mukaisesti. Luotonsaajan suorittaman takaisinmaksuerän tulee olla vähintään 1 % alkuperäisestä luoton määrästä, mutta kuitenkin aina vähintään 9,90 EUR.

Jokaisen ostoksen yhteydessä tehdään reaaliaikainen ja automatisoitu luottopäätös. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy.

Jouston lainaehdot täältä: https://www.jousto.com/lainaehdot

Sovellettava laki ja kuluttajariita-asioiden riidanratkaisuelin

Mahdollisiin asiakkaan ja Sauna360 Oy:n välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Yhteystiedot

Sauna 360 Oy
Osoite: Pohjoinen Pallbontie 1, 10940 Hanko
Y-tunnus: 1574558-2

Asiakaspalvelun sähköpostiosoite: asiakaspalvelu@helokiuas.fi